„Star Wars: The Force Awakens” se așteaptă la o explozie de încasări
Publicat:09/12/2015
Autor:

Star Wars

Cu doar câteva zile înainte de lansarea episodului VII din seria „Star Wars”, Disney se bazează pe puterea marketingului pentru a aduna cât mai mulţi oameni în sălile de cinema.

De la zvonuri până la câteva informaţii sigure, trecând printr-o grămadă de obiecte, jocuri, cărţi, jucării, piese de decor sau de mobilier, costume şi până la o adevărată industrie a vedetelor şi personajelor din jurul popularei saga, „Star Wars: The Force Awakens” e noul vârf al unui amplu fenomen internaţional de promovare.

În 2012, speculând din plin pofta pentru aventură a fanilor Forţei, Disney a achiziţionat compania Lucasfilm a lui George Lucas, creatorul „Star Wars”, pentru 4 miliarde de dolari, anunţând o nouă trilogie, a treia din serie. Primul nou episod, al şaptelea din saga, are premiera mondială pe 18 decembrie şi aduce în prim-plan o nouă generaţie cu propria-i poveste în aceeaşi galaxie foarte îndepărtată, acum foarte mult timp. „Star Wars: The Force Awakens” se așteaptă la o explozie de încasări, în regia lui J.J. Abrams, e şi un prilej de reîntâlnire cu personaje fanion, devenite în timp adevărate legende ale industriei de la Hollywood. Iar aşteptările de box-office sunt pe măsură: prognozele indică vânzări de bilete de peste 2.7 miliarde de dolari în întreaga lume.

no images were found

Disney creează o nouă aşteptare

Cu doar câteva zile înainte de marea lansare, Disney apasă puternic pedala de acceleraţie şi, pe un fond crescut de aşteptare, anunţă că al doilea episod al noii trilogii se va lansa în mai 2018 şi va cuprinde povestea originii lui Han Solo (Harrison Ford). În plus, Disney, compania-gigant de la Hollywood care a cumpărat, în 2009, întreaga serie „Star Wars” a promovat intens primele două trilogii prin diferite servicii de streaming online, mizând pe dorinţa fanilor de a face maratoane de vizionare acasă.

Marketing în detaliu

Primele obiecte ce ţin de universul din „Star Wars” au apărut pe piaţă imediat după primul episod, dar adevăratul boom de marketing a venit în anii ’90, odată cu extinderea internetului. Entuziasmul pentru lumea creată de George Lucas e atât de prezent la nivel global, încât o întreagă industrie de cărţi, jocuri video, gadgeturi, costume, jucării, decoruri, parcuri tematice, ceasuri etc., s-a dezvoltat în paralel cu franciza. De exemplu, industria jucăriilor lansate odată cu noul episod al francizei este estimată la 1.5 miliarde de dolari în următorul an. Iar pasiunea fanilor a dat naştere la adevărate colecţii. Astăzi, cele mai scumpe sunt obiectele rare, din prima trilogie, care au devenit deja piese de rezistenţă, cum ar fi posterul cu „Răzbunarea lui Jedi”, care a ajuns să aibă o valoare de piaţă de 2.000 de dolari.

Un record de vânzare a înregistrat figurina cu Boba Fett, care a fost scoasă la licitaţie şi adjudecată pentru 28.000 de dolari, cea mai mare sumă plătită vreodată pentru o jucărie din gama „Star Wars”.

no images were found

Drepturile de comercializare pentru produsele din universul filmului aparţin tot Disney, care anual încasează în jur de 3 miliarde de dolari numai din vânzările de obiecte şi vestimentaţie inspirate din serie. Popularitatea e cheia succesului aici, dovadă fiind cele peste 10 milioane de săbii lightsaber vandute în 2014.

Noul film din serie rămâne tributar aceleiaşi paradigme de marketing în detaliu. Aşteptările sunt ca, la final de 2015, veniturile generate în imperiul marketingului din spatele „Star Wars” să depăşească 400 de milioane de dolari, de două ori mai mult ca în anul precedent.

„Star Wars: The Force Awakens” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 18 decembrie 2015, în format 3D (în variantă subtitrată, precum și dublată), IMAX 3D şi 4DX (în varianta subtitrată).

Te-ar putea interesa si...


Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. 1music.ro Vezi politica de confidenţialitate
alertcookie1m, rmac, prv_level
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Trafic traffic.ro Vezi politica de confidenţialitate
trafic_h, trafic_ranking, trafic_v, TRAFIC
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale